RSS

Success Training Seminar(STS) , Time Square

Bismillah~

OK! kali ni mlas ak datang...mls nk naip (sbnrny xde bhan nk naip),so ak curik dri kwn ak, my team, puny blog..so..sila kn..scroll2!

Sumber : http://nrahmah.tumblr.com/post/3307981953/true-stories

Dari hari ahad nak tulis pasal ni tapi tak sempat2. huhu. Bukan taksempat ape. Takde mood nak buat ape2 sebab takde AIR! huhu. dekat 2 hari takde air, ape pun tak dpt buat. Sabo je lah.
Tengahari tadi baru ade air. Alhamdulillah.


Air warne camni pun bolehhhh… huhu. Mule2 je tu skng dah bersih dah hee.

So, Customer Day last Sunday memang unbelievable. Ni antara STS yang ENERGETIC! Kenapa? Kite tengok gambar ;)


770 orang! Siapa ade yang duduk lantai lagi. Lepas ni SERIOUSLY kene pakai hall besar. Sepanjang dalam Herbalife, baru sekali aku pegi STS hall besar. Lagi selesa a kat situ. Tak memadamkan mood guest hihihi.

So, nak cte pasal speakers. Yang BESSST!


Victor Lim.
Victor Lim ni pemain golf professional. Ade akademi golf sendiri kalau tak silap aku. Before Herbalife mempunyai berat 114 kg! Obviously memang ade penyakit. Kadang2 tension jugak aku kalau pegi timbang2 pakcik2 yang memang berbadan besar mesti tak mengaku ade penyakit. Gemuk tu memang tak sihat okay?
Okay back to Victor. Doctor cakap die ade darah tinggi yang teruk jugak, so risau la kan. Kena suruh makan protein yang sihat. Bile die tanye doktor tu nak makan ape? teka doktor cakap ape? Cari sendiri la huhu. Doktor tau bagi dadah je.
So sembang2 dengan kawan die, cakap makan daging elok, ade protein. Bile makan daging, dah kene gout pulak… Memang sakit.
And finally ade kawan die sorang suruh try Herbalife. And alhamdulillah, total lost 22kg and masalah gout and darah tinggi hilang.
  One healthy man now!


Ape yang paling aku ingat Victor ni cakap,

Orang selalu rase selesa bile dah ade kerja. Dorang akan cakap stabil, dapat gaji every month. Ye ke stabil?
Ye ke stabil? Orang yang bergaji, xsempat tengah bulan gaji dah habis duit, tolak itu ini bayar sane sini. Ye ke stabil? Tanye diri sendiri okay.
Pastu Victor share lagi.
Ape maksud bisnes? Berniaga nasi lemak tu bisnes tak? Contohnya, kite bukak gerai, letak nasi lemak kat situ, kte balik rumah. Ade tak orang beli? Mungkin orang curi, atau orang tak beli. So itu bukan namenye bisnes.
Bisnes is when u tak perlu ade di certain tempat untuk memastikan urusan jual beli tu berlaku.
So balik rumah aku pun tanye Ummi,
Ummi, ummi belajar bisnes kan dulu? Ape maksud bisnes?
Ummi: Bisnes is activities yang menjana profit maksimum.
So boleh nampak kan? Sume orang ade 24jam je sehari, kte tak boleh ade kat every places untuk jalankan bisnes tapi tak boleh jugak focus kat satu tempat je sepanjang hayat, macam mane nak dpt profit maksimum?
Sebab tu zaman sekarang ni network marketing yang paling meletup.

Pakcik Zulkafli
Next person yang aku nak share is Pakcik Zulkafli, dari Penang. Pakcik ni bukan speaker ye. Cume seorang pengguna Herbalife yang dengan happy share testimoni die.


Firdaus (aku la tu) n Pakcik Zulkafli. Huhu, sorry gambar pakai camera murah je.

Ape story Pakcik ni?
Sebelum Herbalife Pakcik bertongkat and ada kencing manis yang teruk. Badan sangat2 lemah. Duduk je most of the time. Tak boleh kawal proses perkumuhan huhu.
Alhamdulillah, lepas Herbalife, minum 7hari je energetic! Dah 45hari tak perlu tongkat.
Kalau dengar sendiri dari mulut Pakcik Zul ni, memang rase die punye gembira dah sihat semula tu. =’)

Mohd Theva

Theva ni rupenye aku dah penah jumpe kat KK haha. Tapi mase tu cam saje2 ambik gambar, taktau pun die sape ke ape ke, bantai je ambk gambar. First event la katekan huhu.
So Theva ni dulu kerja tarik kereta. Tengok gambar before die kat atas tu huhu. And die ade masalah perut buncit.
Lepas Herbalife Theva hilang 9.6kg in 2months!
Paling touching Theva cakap,
Bile keje tarik kete tu, tak pernah pun nak impikan pegi luar negara. Kalau dapat pun saya nak pergi India je. Tapi dalam Herbalife saya dah pegi, macam2 tempat (okay ni aku tak ingat, Theva sebut sama ada Bali, Singapore, Korea, Macau - negara2 2010 yang ade event Herbalife) and Sabah.
 
Last sekali nak share something tak berkenaan pasal STS. Mase training HAB dengan Ina kat Nutrition Revolution, aku paling ingat Ina cakap,
Jangan bukak Facebook kalau bukan sebab Herbalife!
Okay, aku memang SELALU on Facebook, aku ni seorang stalker, Serious. Tapi bukan la yang menghantui korang hehe.




So, lepas Ina cakap tu aku janji tak buat dah aktiviti stalking tu, tapi buat keje Herbalife.
Kesannye? At least satu customer everyday dari Facebook. Alhamdulillah. Bile dari Facebook dari mane2 tempat kte blh dapat customer.
Sebab tu bile ade seseorang ni post kat status die (okay ade stalking SIIIKIT haha)
Facebook is like jail, you sit around and waste time, write on walls, and get poked by people you don’t know
Aku tak bersetuju hehe. Jom gunakan Facebook dengan lebih berfaedah. Ini bukan ‘Login Facebook Hari2 Dapat Duit’ tau! Jadi ape yang aku buat?

I’m just doing Herbalife!” (jawapan Susan Peterson bile orang tny die buat bisnes ape)
(Susan Peterson, Businesswoman of The Year 2004 -anugerah yang xde kene mengena dgn Herbalife-) Jom jumpe die hari rabu ni! Contact me 0136281253!

0 comments:

Post a Comment

Erm,aaa,erm,aaa..err..ish,wat la cm uma sendiri k.
 
Copyright 2009 Herbaliiife! All rights reserved.
Blogger Templates created by Deluxe Templates
Blogspot Templates From Wordpress Theme by EZwpthemes